Ecdadın Hayali Gerçek Oldu MARMARAY

MARMARAY projesinin ilk adımı 1892 yılında Sultan 2. Abdülhamit Han’ın çizdirdiği proje ile atılmıştır. Sultan Abdulhamit'in Tünel-i Bahriye (Deniz Tüneli) ismini verdiği fikir projesi, Turgut Özal döneminde gündeme gelmesine rağmen ilerleme sağlanamamıştı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı görevine geldiği ilk günlerde projenin başına geçen Binali Yıldırım, 2004 yılında temelleri attı.

Ayrılık Çeşmesi’den Kazlıçeşme’ye kadar Marmaray14 kilometre denizin dibindeki bölüm ise 1.4 kilometre. Deniz altında uç uca birleştirilmiş 11 tüp ile kıtalararası geçiş sağlandı.

5.5 Milyar Yatırımla, Yap İşlet Devret Modeli ile inşa edilen Marmaray Projesinde tek yönde saatte 75.000 yolcu taşınabilmektedir. 440 adet araç, saatte 100km hız ile iki kıta arasında her gün yüzbinlerce yolcu taşıyarak İstanbul ulaşımının omurgasını oluşturmaktadır.

Yorumlar