13 yılda İzmir'e yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı

PTT çağı yakaladı

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir

Toplam 2.316 çalışanı ile PTT İzmirlilerin hizmetindedir.

Yeni konsepti ile 159 Pttbank İzmirlilerin hizmetindedir.

81 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmetsunulmakta

Hiçbir bankanın olmadığı 45 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.


İzmir’deki karayolu çalışmalarımız

• İzmir-Aydın Otoyolu

İzmir-Antalya Otoyolu’nun en önemli kesimlerinden olan otoyol tamamlanarak hizmete açılmıştır. Projenin kalan kesimlerinde projelendirme çalışmaları sürdürülmektedir. Tamamlandığında İzmir ve Antalya arası 4 saat 15 dakikaya düşecektir.

• İzmir-Manisa (İzmir-İstanbul) Yolu (34 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Bornova-Turgutlu-Salihli (İzmir-Ankara Yolu) Yolu ( 95 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• İzmir-Aliağa-Ayvalık (İzmir-Çanakkale) Yolu ( 165,3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı ve 10,7 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Menemen-Manisa Yolu (30 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• İzmir-Aydın Yolu ( 19 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı ve 45 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Çeşme-Alaçatı Yolu (4,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Yenişakran-Kapukaya Yolu (4,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• İzmir Çevre Otoyolu

• Salihleraltı Yolu (14 km Tek Yol Beton Parkeli)

• (Torbalı-Belevi) Ayrımı-(Bayındır-Ödemiş) Ayrımı Yolu ( 8,1 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol)

• Dikili, Çandarlı, Zeytindağ, Yenifoça, Bayındır, Ödemiş-Birgi, Tire, Kemalpaşa Şehir Geçişleri ( 23,8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol ve 14,9 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Bayraklı-I ve Bayraklı-II Tünelleri

• Karşıyaka-I, Ege Üniversitesi, Körfezkent, Çiğli Kavşağı, Karşıyaka-II, A.O.S.B, 9 Eylül Üniversitesi, Sasalı, Havaüssü, Yeşildere Köprülü, Otogar Hemzemin ve Sanayi Kavşakları


Türkiye’nin en büyük limanı İzmir’e

• KUZEY EGE (ÇANDARLI) LİMANI (YİD)

Dünyanın 10 büyük limanı arasında yer alacak bu liman; demiryolu ve otoyol bağlantıları ile İzmir’in, Ege Bölgesi’nin ve Türkiye’nin küresel pazarlara açılan önemli bir kapısı olacaktır.

Proje kapsamında;

• 480 m’lik taş dolgu dalgakıran, 1.020 m’lik kazıklı dalgakıran imalatı tamamlanmıştır.

I. KISIM Sonunda;

Toplam 4 Milyon TEU/Yıl kapasiteye ulaşması hedeflenmektedir.

II. KISIM Sonunda;

Nihai kapasitenin 12 Milyon TEU/Yıl olması hedeflenmektedir.

Rıhtım, geri saha ve üstyapı ve ekipman temini hususunda Yap İşlet Devret modeli ile ihale çalışmaları devam etmekte olup, 2015 yılında temelinin atılması planlanmaktadır.

İZMİR LİMAN MODERNİZASYONU PROJESİ

Proje Bedeli: 160 Milyon TL

Limanda 05.03.2012 tarihinde sondaj çalışmalarına başlanmıştır.

Çevresel Etki Değerlendirme süreci kapsamında çalıştay gerçekleşmiş ve İzmir Körfezi tarama işinin Çevresel Etki Değerlendirme Raporu hazırlanmıştır. Projeye ilişkin hazırlık ve değerlendirme süreci devam etmektedir.


Devam eden denizcilik projeleri

İzmir’de

• Çeşme Yat Limanı (Yap-İşlet-Devret Modeli)

• Sığacık Yat limanı (Yap-İşlet-Devret-Modeli) tamamlanarak turizm sektörünün hizmetine verilmiştir.

• ŞAKRAN YAT LİMANI (YİD)

Proje Maliyeti: 65 Milyon TL

Projenin Yap İşlet Devret Modeline göre ihale edilmesi planlanmaktadır.

• URLA ÇEŞMEALTI YAT LİMANI (YİD)

Proje Maliyeti : 15 Milyon Dolar

Projenin Yap İşlet Devret Modeliyle ihale edilmesi planlanmaktadır.

• BAYRAKLI YAT LİMANI (YİD)

Proje Maliyeti : 10 Milyon Dolar

Projenin,Yap İşlet Devret Modeline göre ihale edilmesi planlanmaktadır.

• YENİFOÇA YAT LİMANI

Proje Maliyeti : 21 Milyon TL

Yapım çalışmalarına 2015 yılı içerisinde başlanacaktır.

• ÇEŞME ŞİFNE YAT LİMANI (YİD)

2015 yılı içerisinde Yap İşlet Devret Modeli ile yapım ihalesine çıkılmak üzere çalışmalar sürdürülmektedir.

BALIKÇI BARINAKLARINA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa ettiğimiz balıkçı barınakları ile İZMİR’in balıkçılarına destek veriyoruz.

• Mordoğan Balıkçı Barınağı

• Eski Foça Balıkçı Barınağı 2003-2015 döneminde yapılarak balıkçılarımızın hizmetine verilmiştir.

GÜZELBAHÇE YALI BALIKÇI BARINAĞI’NIN YAPIMINA DEVAM EDİLİYOR

Sözleşme Bedeli: 17 Milyon TL

200 balıkçı teknesine hizmet verecek barınağın 2015 yılının ilk yarısında tamamlanması hedeflenmektedir.

• DOĞANBEY PAYAMLI BALIKÇI BARINAĞI İNŞAATI

• ÇEŞME FENERBURNU BALIKÇI BARINAĞI

• İZMİR LİMANI İÇİN ALT ÜST YAPI TESİSLERİ VE EKİPMAN TEMİNİ PROJESİ


İzmirli EGERAY’la ulaşıyor

İzmir’in trafik sorununa kalıcı bir çözüm üretmek amacıyla TCDD ve İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından metro standardında ortak banliyö işletmeciliği yapılması için Belediye ile % 50’şer hisseli ortak bir şirket (İZBAN A.Ş.) kurulmuştur.

EGERAY Projesi’nde, 31 istasyon ile 79 km’lik çift hatlı Cumaovası-Alsancak-Aliağa parkurunda metro standardında ticari işletmecilik yapılmaktadır.

Bu proje, yerel yönetim, merkezi hükümet ve kamu kurumu işbirliğinde dünyada örnek gösterilen proje hüviyetini kazanmış ve Uluslararası Toplu Taşımacılar Birliği (UITP) tarafından ödüle layık görülmüştür.


Goren Göz Projesi

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Goren Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık. Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahibine dağıttık. İzmir’de 560 görme engelli vatandaşımıza Goren Göz Cihazı verdik.


Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden İzmir de yararlandı. İzmir’e 2002 yılına kadar 403 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 2003-2015 yılları arasında yapılan yeni yollarla İzmir’in toplam bölünmüş yol mesafesini 663 kilometreye çıkardık.

YOL MEDENİYETTİR

İzmir’in yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

• 1.451 km yol iyileştirme,

• 4.397 km asfalt,

• 37 adet köprü,

• 5 adet kaza kara noktası,

• 301 km otokorkuluk

çalışmaları tamamlandı.


Demiryollarına dev yatırım

ANKARA – İZMİR YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Proje Bedeli: 5,9 Milyar TL

Yüksek Hızlı Tren ağını İzmir’e ve Manisa dahil güzergah üzerindeki illere ulaştıracak önemli bir demiryolu projesidir.

Ankara-İzmir mevcut demiryolu 824 kilometre olup, seyahat süresi yaklaşık 14 saattir. Bu proje ile iki şehir arası demiryolu mesafesi 624 km’ye ve seyahat süresi 3 saat 30 dakikaya düşecektir. Projenin; Ankara (Polatlı)- Afyonkarahisar kesiminde altyapı inşası devam etmektedir. Afyonkarahisar-İzmir kesiminde ise bölüm bölüm proje hazırlanması ve ihale süreçleri devam etmektedir.

MENEMEN MANİSA ARASI 2., 3. VE 4. HAT YAPIMI

Proje Bedeli: 489 Milyon TL

35 km’lik Manisa- İzmir (Menemen) kesiminde; tünel altyapı çalışmalarının yanında hattın 2, 3 ve 4 hatlı hale getirilmesi için ihale hazırlıkları devam etmektedir.

• HALKAPINAR-OTOGAR DEMİRYOLU BAĞLANTISI

• ALİAĞA - ÇANDARLI LİMANI DEMİRYOLU BAĞLANTISI

Proje Bedeli: 256 Milyon TL

32 km uzunluğundaki çift hatlı Aliağa-Çandarlı Limanı demiryolu bağlantı hattı 2015 Yılı Yatırım Programı’na alınmıştır.

• Bandırma - Balıkesir - Manisa– Menemen Sinyalizasyon Projesi

• Kemalpaşa Osb-Turgutlu Demiryolu Bağlantı Hattı

• Bandırma-Balıkesir-Manisa–Menemen

Elektrifikasyon Projesi

• Tepeköy-Selçuklu (26 Km) Arası 2. Hat Yapımı

• Cumaovası-Torbalı (Tepeköy) 2. Hat Elektrifikasyon

Sinyalizasyon Telekomünikasyon Yapımı

• Nemrut Körfez Liman Bağlantısı Demiryolu Projesi

• Kemalpaşa Lojistik Köyü

Proje Bedeli (1. kısım): 26,2 Milyon TL

Proje iki aşamalıdır;

• Birinci aşamanın kamulaştırması, altyapı inşaatının yüzey tesviyesi ve demiryolu bağlantısı tamamlanmıştır.

• 2015 yılında; 1. ve 2.kısımların altyapı inşaatının tamamlanarak üstyapısının Yap İşlet Devret Modeli ile ihale edilmesi planlanmaktadır. İleride öngörülen genişleme alanı ile birlikte toplam alanı 3.000.000 m²’dir.

• KEMALPAŞA-TORBALI-ALSANCAK LİMANI BAĞLANTISI (ETÜT PROJE)

Kemalpaşa Lojistik Köyü’nün; bir taraftan Alsancak Limanı’na diğer taraftan Denizli-Aydın-İzmir demiryoluna (Torbalıda) bağlantısının yapılması amacıyla söz konusu demiryolu hattı planlanmıştır. Bu bağlantılar sayesinde Ege Bölgesi’nin tüm yükleri Alsancak ve Çandarlı Limanlarına ulaştırılacaktır. Hattın uygulama projelerinin 2015 yılı içerisinde tamamlanması öngörülmektedir.


Hava yolu halkın yolu oldu

2003 yılında iniş-kalkış yapan 25.592 uçak ile 2,3 Milyon yolcu taşınırken 2014 yılında iniş-kalkış yapan 81.748 uçak ile 10,9 Milyon yolcu taşınmıştır.


A. Menderes Havalimanı yenilendi

Adnan Menderes Havalimanı’nın yeni Dış Hatlar Terminali 13 Eylül 2006 tarihinde hizmete açıldı. 107.699 m2 alana sahip olan terminalin yıllık yolcu kapasitesi 10 Milyon kişi. Ayrıca Terminal Binasına ait 69.168 m2 otoparkta 2.237 adet araç ve 80 adet otobüs için park yeri bulunuyor. Adnan Menderes Havalimanı İç Hatlar Terminali inşaatı 23.03.2014 tarihi itibariyle tamamlandı ve hizmete sunuldu. 2002 yılında 21 adet olan ve 13 Eylül 2006 tarihinde 34’e çıkarılan İç Hatlar Terminali uçak park kapasitesi; yapılan yeni çalışmalarla 2014 yılında 37’ye yükseltildi.

Adnan Menderes Havalimanı;

• Uluslararası Avrupa Havalimanları Konseyi tarafından 2009’da düzenlenen karbon akreditasyonu programına kabul edilen Türkiye’deki ilk, Avrupa’daki 2. Terminal oldu.

• 2009 yılında Doha Uluslararası Havacılık Zirvesi’nde “Yılın En Çevreci Havalimanı” ödülünü aldı.

• 2010 yılında ACI Europe tarafından verilen Eko–Yenilik Ödülü’nü aldı.

• 2011 yılında “Ekolojik Açıdan Yılın En İyi Havalimanı” ödülünü aldı.

Ayrıca, Hava Trafik Sistemlerinin modernizasyonunu sağlayan SMART projesinin çok kısa zamanda hayata geçirilmesi planlanlanıyor.


Devam eden karayolları çalışmaları

İstanbul-Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil)

Proje Bedeli: 6.3 Milyar Dolar

384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundaki proje Yap-İşlet-Devret Modeli ile gerçekleştiriliyor. İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, 1.550 m orta açıklığı ve toplam 2.682 m uzunluğu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacak. Gebze-Bursa arasındaki 83 km’lik kesim ile Kemalpaşa Ayrımıİzmir arası ile Körfez Köprüsü Aralık 2015 sonunda açılacak.

Proje tamamlandığında İstanbul İzmir arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate, İstanbul Eskişehir arası da 4 saatten 2,5 saate inecek.

(İkiztepe-Konak-Doğanlar) (Konak Tüneli)

Proje Bedeli: 280.000.000 TL

23,80 km uzunluğundaki projenin 20,8 km’si tamamlanmıştır. Sahil Yolu ile Yeşildere Caddesi’ni birbirine bağlayarak başta Konak Meydanı çevresi olmak üzere Kordon, Alsancak, Konak ve Çankaya’daki trafik yükü azaltılacaktır. Projenin 2015 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

• İZMİR-ÇANDARLI OTOYOLU

Çandarlı’ya kurulacak olan Kuzey Ege Çandarlı Limanı’nın karayolu bağlantısı olacaktır.

• ALİAĞA-AYVALIK YOLU

• TORBALI - ÖDEMİŞ – KİRAZ YOLU

• BERGAMA-SOMA-AKHİSAR YOLU

• İZMİR-MANİSA DEVLET YOLU SABUNCUBELİ TÜNELİ (YİD)

4.070 m’si çift tüp tünel olan 6.480 m uzunluğundaki projenin tamamlanmasıyla İzmir- İstanbul Karayolu’nun İzmir- Manisa arasının eğimi azalacak ve seyahat süresi 15 dakikaya inecektir. Ayrıca kış dönemlerinde kar mücadelesine gerek kalmadan kesintisiz, konforlu ve güvenli ulaşım imkanı sağlanmış olacaktır.

• SELÇUK-ORTAKLAR-AYDIN YOLU • HAVAALANI KAVŞAĞI-TORBALI-BELEVİ YOLU • SELÇUK-KUŞADASI-SÖKE-(İZMİRAYDIN) AYRIMI-SAZLIKÖY YOLU • (İZMİR-ÇEŞME) AYRIMI-BALIKLIOVA-MORDOĞAN KARABURUN YOLU • MENEMEN-ALİAĞA AYRIMI-YENİFOÇA YOLU • İZMİR-ÇEŞME AYRIMI-SEFERİHİSAR- SELÇUKKUŞADASI AYRIMI YOLU • BERGAMA ÇEVRE YOLU Toplam uzunluğu 10 km’dir. Projenin 2015 yılı içerisinde bitirilmesi hedeflenmektedir. • İZMİR-TORBALI AYRIMI-MENDERESAHMETBEYLİ AYRIMI YOLU • KEMALPAŞA TORBALI YOLU • İZMİR-ANKARA OTOYOLU (ETÜT PROJE)

Ege Bölgesini İç Anadolu bölgesine ve devamında Doğu ve Güneydoğu’ya otoyol konforu ile bağlayacak olan 573 km uzunluğundaki güzergahta etüt ve proje çalışmalarına başlanılmıştır. Proje çalışmalarının 2015 yılı içerisinde bitirilmesi planlanmaktadır.

• İZMİR KÖRFEZ GEÇİŞİ

İzmir Körfez Geçişi Bağlantı Yolu Projesi’nin tamamlanması ile İzmir Kent Geçişi kapsamında İzmir Kenti kuzey aksından gelen trafiğin kent içi trafik akışına girmeden İzmir Körfezi güney aksına ulaşımı sağlanmış olacaktır.

Yaklaşık 12,2 km uzunluğunda planlanan Körfez Geçişi’nin 6,7 km’si deniz geçişidir. Etüt Proje çalışmalarının 2015 yılı içerisinde tamamlanması planlanmıştır.


PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” ile PTT tarafından yapılırken, Hareket kısıtlılığı olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın maaşları evlerine teslim ediliyor.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

İzmir’de,

338 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk. İnternet altyapısı olmayan 32 okula altyapı kurduk. İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde 2004 yılında 23.180 olan ADSL abone sayısı bugün İzmir’de 465.640’a ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 2.043 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 11.758 kilometreye uzattık.


İzmir’e yakışan karayolları

İzmir’i diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 534 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 756 kilometreye, otoyolları 222 kilometreye uzattık. Böylece İzmir’e erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirdik. İzmir’deki karayolu ağını 1.512 kilometreye ulaştırdık.

Yorumlar

Misafir - 11/10/2015 13:07
Başkanım İzmir'e yaptıklarınız ve yapacaklarınız zaten tartışılmaz ancak Göztepe taraftarı olarak stadımız ne olacak başkanım? Bu işi yaparsa ancak binali yıldırım yapar. biz bu şekilde motive oluyoruz ve umut ediyoruz. Lütfen bize stadımızla kavuşturun lütfen
Misafir - 08/10/2015 19:06
Başkanım İzmir'e sizin gibi vatansever hayırsever insanlara ihtiyaç var. İzmir sizinle gurur duyuyor. Desteklerimiz sizinle...