13 yılda Kayseri'ye yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı

Mevcut bölünmüş yolları 6 kat artırdık

 

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Kayseri de yararlandı. Kayseri’ye 2002 yılına kadar 85 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 2003-2015 yılları arasında 6 kat artarak Kayseri’nin toplam bölünmüş yol mesafesini 507 kilometreye çıkardık.

YOL MEDENİYETTİR

Kayseri’nin yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

• 194 km yol iyileştirme,

• 5.531 km asfalt,

• 14 adet köprü,

• 5 adet kaza kara noktası,

• 225 km otokorkuluk çalışmaları tamamlandı.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

 

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde 2004 yılında 5.019 olan ADSL abone sayısı bugün Kayseri’de 83.208’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 1.754 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2014 yılında 5.731 kilometreye uzattık.

KAYSERİ’DE;

280 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk. Elektronik haberleşme altyapısı olmayan 15 yerleşim yerine telefon, internet ve cep telefonu altyapısı kurduk.


Hızlı Tren Projesi


ANTALYA-KONYA-AKSARAY-NEVŞEHİR-KAYSERİ HIZLI TREN PROJESİ

Proje ile İç Anadolu’nun sanayi merkezlerinin Akdeniz Limanları’na ulaştırılması hedeflenmektedir. 2015 yılında etüt projesinin yapılması planlanmıştır. Uygulama projesi için ihale hazırlama çalışmalarına başlanmıştır.

KAYSERİ (BOĞAZKÖPRÜ) – NİĞDE (ULUKIŞLA) HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ (2. HAT ELEKTRİFİKASYON SİNYALİZASYON TELEKOMÜNİKASYON DAHİL)

172 km uzunluğunda olan Boğazköprü-Ulukışla arasındaki hattın 200 km /saat hız uygun olarak yapılması planlanmaktadır.


KAYSERİ HIZLI TREN GARI ETÜT PROJE HAZIRLANMASI

Proje Bedeli : 750 Bin TL

Hızlı Tren ağına dahil olması için çalışmaları devam eden Kayseri’ye modern bir hızlı tren garı yapılması için 2015 yılında etüt proje yapılması planlanmıştır.


Hava yolu halkın yolu oldu

2002 yılında iniş-kalkış yapan 3.197 uçak ile 324.959 yolcu taşınırken 2014 yılında iniş-kalkış yapan 14.103 uçakla 1.658.458 yolcu taşınmıştır.


Kayseri’deki Karayolu çalışmalarımız


2002-2015 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

• Kayseri- Ankara Yolu ( 30,1 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 0,9 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Malatya Yolu (25,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 104,5 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Sivas Yolu ( 56,2 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Himmetdede Ayrımı-Boğazlıyan Yolu ( 14 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Kayseri-Niğde Devlet Yolu (11,7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 64,3 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• 36 km Kayseri-Kuzey Çevre Yolu (33 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı, 3 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Sarıoğlan Yolu (4 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Pınarbaşı-Gürün Ayrımı-Şarkışla Yolu (48 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Tomarza Şehir Geçişi (5,8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı BölünmüşYol)

• Develi-Bakırdağ İl Yolu (59 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Niğde-Yeşilhisar Ayrımı-Yahyalı İl Yolu (23,5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Kayseri-Sivas Ayrımı-Özvatan Yolu (34 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Yahyalı-Mansurlu Ayrımı-Gökoluk Yaylası-Aladağlar Turistik Yolu (11 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Yahyalı-Mansurlu Yolu (44 km Sathi Kaplamalı TekYol)

• Bünyan-Tuzhisar Yolu( 9 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Hacılar-ErciyesYolu (10 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Mimarsinan Köprülü Kavşağı

• Garipçe Köprülü Kavşağı


Hafif raylı sistem hizmete girdi

Kayseri hafif raylı sistem 1.etap inşaatı 2004 yılında 100 Milyon Avro bedelle ihale edildi, 2009 yılında 17,5 Km güzergah tamamlanarak hizmete girdi.


Karayolları yeniden yapılandırıldı

Kayseri’yi diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 462 kilometreye; ilçe, / belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 682 kilometreye uzattık. Böylece Kayseri’ye erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirdik Kayseri’deki karayolu ağını 1.144 kilometreye ulaştırdık.


Demiryoluna yapılan yatırımlar sürüyor


Kayseri ili sınırları içerisinde 216 km’lik demiryolu ağına ulaştık. Kayseri’de genişletilen demiryolu hattı yılda yıllık ortalama 135.000 yolcu ve 3,5 Milyon ton yük taşıma gücüne ulaştı.


DEVAM EDEN PROJELER

Kayseri-Niğde-Mersin-Adana Osmaniye Sinyalizasyon Projesi

Kayseri-Niğde-Mersin-Adana-Osmaniye-Elektrifikasyon- Projesi

Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Kayseri–Sivas Elektrifikasyon Projesi

Kayseri Kuzey Geçişi Varyantı


KAYSERİ (BOĞAZKÖPRÜ) LOJİSTİK MERKEZ PROJESİ

Proje Bedeli : 47 Milyon TL

Söz konusu lojistik merkez ile Türkiye Lojistik Sektörüne 1,8 milyon ton taşıma kapasitesi sağlanacak, ülkemize 620 bin m² lojistik alan kazandırılacaktır. İmar planının onaylanmasının ardından yapım ihalesine çıkılabilecektir.


YERKÖY-KAYSERİ HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Proje Bedeli : 1,9 Milyon TL

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren hattına bağlantılı olarak Yerköy-Kayseri arasında 200 km/saat hız yapılabilen Hızlı Tren hattı yapılacaktır. 140 km uzunluğundaki projenin 2018 yılında tamamlanması planlanmaktadır.


PTT çağı yakaladı


PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.

Yeni konsepti ile 50 Pttbank Kayserililerin hizmetinde hiçbir bankanın olmadığı 25 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.

Toplam 559 çalışanı ile PTT Kayserililerin hizmetindedir.

37 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.


Devam eden Karayolu çalışmalarımız


DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARIMIZ

• Kayseri-Niğde Yolu (Garipçe Ayrımı-Yahyalı Ayrımı ) 

• Pınarbaşı-Sarız-Kahramanmaraş Yolu 

• Kayseri-Sivas Ayrımı-Bünyan Yolu 

• Kayseri-Pınarbaşı (Elbaşı ayrımı-Pınarbaşı Arası) Yolu 

• Himmetdede Ayrımı Boğazlıyan Yolu 

• Kayseri-Malatya Yolu (Mimar Sinan Köprüsü-Elbaşı Ayrımı ) 

• Kayseri-Develi Yolu (Hisarcık Ayrımı-Erciyes-Develi Arası) 

• Derevenk Viyadüğü Ve Bağlantı Yolları


KAYSERİ-ANKARA DEVLET YOLU (BOĞAZ KÖPRÜ-HİMMETDEDE) VE KAYSERİ KUZEY ÇEVRE YOLU ORGANİZE BAĞLANTISI

Proje Bedeli : 44 Milyon TL


2015 yılı içerisinde bitirilmesi planlanan proje ile Kayseri-Kırşehir Yolu’nun Kayseri ili sınırlarındaki 33 km’lik kesimi ve Kayseri Kuzey Çevre Yolu’nun tamamı Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol olarak tamamlanacaktır.


KAYSERİ GÜNEY ÇEVRE YOLU

Projenin 2015 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmektedir.

KAYSERİ-MALATYA AYRIMI-TOMARZA YOLU (Şehir Geçişi)

DEVELİ-BAKIRDAĞI (TUFANBEYLİ-SAİMBEYLİ) İL YOLU


TARİHİ KÖPRÜLERİ YAŞATIYORUZ

Kayseri ilinde 2005 yılında Şahruk-1, 2013 yılında ise Şahruk-2 Tarihi Köprülerinin restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Yorumlar

Misafir - 07/10/2015 15:54
Başarılar başkanım