13 yılda Gaziantep'e yapılan Ulaştırma ve Haberleşme yatırımı

Demiryoluna yapılan yatırımlar devam ediyor

KONYA-KARAMAN-ADANA- MERSİN-OSMANİYE- GAZİANTEP HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

İstanbul-Ankara-Konya yüksek hızlı tren hattının devamı olarak Konya-Karaman- Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep Hızlı Demiryolu Hattı’nın yapımı planlanmıştır.Osmaniye (Toprakkale)-Gaziantep arasında yapımı devam eden Fevzipaşa Varyantı’nın tamamlanması ile (Bahçe-Nurdağı) mevcut hat 15 km Kısalacaktır. Yük trenlerinin seyir süresi 138 dakikadan 10 dakikaya düşecektir. Akçagöze-Başpınar Varyantı’nın tamamlanması ile de mevcut hat 16 km kısalacak, yük trenlerinin seyir süresi 45 dakikadan 10 dakikaya düşecektir.

GAZİRAY

Organize Sanayi Bölgesi’nden başlayıp Küçük Sanayi Bölgesi’ne kadar uzanan 25 km uzunluğunda bir banliyö hattı yapılması için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ile protokol imzalanmıştır. Protokole göre Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Başpınar İstasyonu ile Küçük Sanayi Bölgesi’ndeki Mustafayavuz arasında yer alan hattın yapımı TCDD tarafından gerçekleştirecek, belediye de banliyö istasyonlarını yapacaktır. Belediye tarafından işletilecek olan hattın 2017 yılı sonunda tamamlanması planlanmaktadır. Günlük 100.000 yolcu taşınması hedeflenmektedir.

İÇSUYOLU POTANSİYELİNİN KULLANIMI

FERİBOT TEMİNİ PROJESİ

Proje Bedeli : 8,6 MİLYON TL

Birecik Baraj Gölü’nde Gaziantep-Urfa illeri arasında yolcu ve araç taşımacılığı yapmak amacıyla 15 araç ve 50 yolcu kapasiteli 2 adet feribot yaptırılmaktadır.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Gaziantep’te,

369 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk. İnternet altyapısı olmayan 88 okula altyapı kurduk.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık.

İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde Gaziantep’te 2004 yılında 931 olan ADSL abone sayısı 2014’te 81.622’ye ulaşmıştır.

Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 746 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2014 yılında 3.839 kilometreye uzattık.


PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” ile PTT tarafından yapılırken, Hareket kısıtlılığı olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın maaşları evlerine teslim ediliyor.


PTT çağı yakaladı

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.

Yeni konsepti ile 72 Pttbank Gazianteplilerin hizmetindedir.

Hiçbir bankanın olmadığı 7 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.

29 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

Toplam 555 çalışanı ile Ptt, Gazianteplilerin hizmetindedir.

Her adımda vatandaşımızın yanında olduk 


HER ADIMDA VATANDAŞIMIZIN YANINDA OLDUK YOL GÖSTERDİK

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Goren Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık.

Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahibine dağıttık.

Gaziantep’te 390 görme engelli vatandaşımıza Goren Göz Cihazı verdik.


Mevcut bölünmüş yolları 3’e katladık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Gaziantep de yararlandı.

Gaziantep’e 2002 yılına kadar 116 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 2002-2015 yılları arasında Gaziantep’te toplam bölünmüş yol mesafesini 360 kilometreye çıkardık.

YOL MEDENİYETTİR

Gaziantep’in yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

•    20 km Tek Yol İyileştirme

•    1250 km Asfalt Çalışmaları

•    6 adet Köprü Yapımı

•    14 adet İyileştirilen Kaza Kara Nokta Sayısı

•    512 km Trafik-Otokorkuluk tamamlandı


Karayollarını yeniden yapılandırdık

Türkiye’nin kalbi olan Gaziantep’e diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 314 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 199 kilometreye uzattık.

Böylece Gaziantep’e erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirdik.

Gaziantep’teki karayolu ağını 656 kilometreye ulaştırdık.


Havayolu halkın yolu oldu

2002 yılında iniş kalkış yapan 2.868 uçakla 223.303 yolcu taşınırken, 2014 yılında iniş kalkış yapan 16.790 uçakla 2.155.670 yolcu taşındı.


Yollarımızı modernleştirdik

13 YILDA KARAYOLU UZUNLUĞUMUZU ARTIRDIK YOLLARIMIZI MODERNLEŞTİRDİK

2002-2015 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

•    Gaziantep- Şanlıurfa Otoyolu (Gaziantep Çevre Yolu Kesimi) (34,4 km)

•    Gaziantep Şanlıurfa Otoyolu (Gaziantep-Birecik kesimi)( 62,5 km)

•    Nurdağı İslahiye Yolu (24 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

•    Gaziantep-Yavuzeli-Araban Yolu (61 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

•    Dutlu Köprülü Kavşağı (1,8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

•    Nurdağı-Gaziantep Yolu (Sakçagözü Geçişi) (4 km) Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)


DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

AYDIN-DENİZLİ-BURDUR OTOYOLU

•    Kahramanmaraş-Narlı-Gaziantep Yolu

•    Nurdağı-Islahiye-Kırıkhan-(Belen-Hatay) Ayrımı Yolu

•    Gaziantep-Kilis Yolu

•    Başpınar Kavşağı Ve Şehir Gösteren Kavşağı

•    Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu Ve Organize Sanayi Bölgesi Bağlantısı İçin

•    Üstgeçit Köprüsü Ve Bağlantı Yollarının Yapılması

Yorumlar