13 yılda Ordu'ya yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı
Devam eden karayolu çalışmaları

ORDU ÇEVRE YOLU

Toplam uzunluğu 19,1 km olan bu projenin tamamı ORDU ili sınırları içerisindedir. Projenin 12,1 km’lik kesiminin 2016 yılının 2. yarısında tamamlanıp, Ordu Organize Sanayi Kavşağı’ndan trafiğe verilerek, mevcut sahil yoluna bağlantısının sağlanması hedeflenmektedir.

Ordu-Mesudiye Koyulhisar Yolu (Topçam 1.Kısım)
(Ordu-Ulubey) Ayrımı- Topçam Yolu (2.Kısım)
Topçam-Mesudiye Yolu (Topçam 3.Kısım)
(Ordu-Topçam) Ayrımı-Ulubey-Gölköy Yolu
Fatsa-Aybastı İl Yolu
İslamdağ-Korgan Yolu
Kabadüz-Çambaşı Yolu
Niksar-Korgan Ayrımı-Kumru İl Yolu
Çaybaşı-Tekkiraz İl Yolu


Hayal proje gerçekleşti: Karadeniz Sahil Yolu
 
Karadeniz Sahil Yolu 1960’lı yıllarda planlandı, 1987’de temeli atılıp ara verildi. 1997’de yapımına yeniden başlanan yolun yaklaşık 300 km’lik kısmı 2004 yılında tamamlandı. 542 km’lik şeridi kapsayan Karadeniz Sahil Yolu’nun 2002 yılına kadar 226 km’lik kısmı yapılabildi. Hükümetimizin zamanında 4 yılda yolun kalan 316 km’lik bölümü tamamlanarak 2007 yılında hizmete açıldı.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek
 
Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” ile PTT tarafından yapılırken, Hareket kısıtlılığı olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın maaşları evlerine teslim ediliyor.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık. İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde Ordu’da 2004’te 1.324 olan ADSL abone sayısı 2014’te 46.914’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 916 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu, 2014 yılında 2.108 kilometreye uzattık.

ULAŞTIRMA, HABERCİLİK VE DENİZCİLİK BAKANLIĞI OLARAK ORDU’DA;
• 387 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk.
• İnternet altyapısı olmayan 29 okula altyapı kurduk.
• Elektronik haberleşme altyapısı olmayan 5 yerleşim yerine telefon, internet ve cep telefonu altyapısı kurduk.

Tarihi köprüleri yaşatıyoruz
 
Ordu ilinde 2012 yılında Sarpdere ve Akoluk Tarihi Köprülerinin restorasyonu tamamlanmıştır.

Yenilenen yollar güvenli ulaşım
 
2002-2015 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

- Karadeniz Sahil Yolu (179 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı )
- Ünye Çevre Yolu (13,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)
- Kuzey-Güney aksında yer alan Ordu-Topçam-Mesudiye güzergahındaki Ordu -Ulubeyarası (13 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı TekYol)
- Ulubey Ayrımı-(Gölköy-Mesudiye)Ayrımıarası (44,6 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)
- Ordu ilçe ve Belde Geçişlerinde Çatalpınar-Kabataş arasında 11 km ve Bolaman-Ordu-Piraziz arasında 17 km, Gölköy Geçişi’nde 2 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Yol
- (Terme Ünye)Ayrımı-İkizce Yolu (8,8 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)
- (Fatsa-Korgan)Ayrımı-Kumru Yolu (14 km Sathi Kaplamalı)
- Aybastı-Gölköy-(Gürgentepe-Mesudiye)Ayrımıarası (39 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol)
- (Samsun-Terme)Ayrımı-Çaybaşı-İklüvez Yolu (32 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)
- Bolaman- Perşembe Yolu (37 km’si Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol ve 3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

Bölünmüş yolları 2’ye katladık
 
Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Ordu da yararlandı. Ordu’ya 2002 yılına kadar 50 kilometre bölünmüş yol yapılmışken 2002-2015 yılları arasında 2 kat artarak Ordu’nun toplam bölünmüş yol mesafesini 124 kilometreye çıkardık.

Ordu’nun yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

• 187 km yol iyileştirme,
• 2.570 km asfalt,
• 54 adet köprü,
• 4 adet kaza kara noktası,
• 247 km otokorkuluk çalışmaları tamamlandı.

PTT çağı yakaladı
 
PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.
Yeni konsepti ile 41 Pttbank Orduluların hizmetindedir.
Hiçbir bankanın olmadığı 34 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.
35 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.
Toplam 295 çalışanı ile Ptt, Orduluların hizmetindedir.

Karayollarını yeniden yapılandırdık
 
Türkiye’nin kalbi olan Ordu’yu diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 272 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 709 kilometreye uzattık. Böylece Ordu’ya erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirdik. Ordu’daki karayolu ağını 981 kilometreye ulaştırdık.

İhtiyaç sahiplerine destek oluyoruz
 
PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeler ile “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” PTT tarafından yapılmaktadır.
Şubelerimize gelemeyecek durumda olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın ayağına PTT gitmektedir. Ödemelerini konutlarında teslim etmektedir.

Ordu-Giresun Havaalanı Projesi

Başlama Tarihi : 2011
Planlanan Bitiş Tarihi : 2015
Proje Bedeli : 172,3 Milyon TL

Ordu ve Giresun illeri ile bölgenin hava ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla bütün tesisleriyle denize dolgu olarak yapılan ilk havalimanıdır.
Havalimanı Ordu iline 16 km, Giresun iline 29 km mesafedeki Gülyalı mevkisinde yer almaktadır. Havalimanının 2015 yılı içerisinde hizmet vermesi planlanmaktadır.

Yorumlar