13 yılda Ankara'ya yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı

Ankara, demiryolunun da başkenti

Yıllarca ihmal edilen demiryollarımıza gereken ilgiyi göstererek Türkiye’nin demiryolu ağını genişlettik. Ankara’yı demiryolları ulaşımının merkezi haline getirdik.

2002 yılında 310 kilometrelik demiryolu ağı olan kentin demiryolu ağı, 653 kilometre uzunluğa ulaştı.


Ulaştırma ve haberleşme yatırımı

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Ankara da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.


Başkente 4 dev proje

SMART PROJESİ

Türkiye’deki Hava Trafik Kontrol Sistemlerinin Modernizasyonu Projesi (SMART) kapsamında, mevcut durumdaki Ankara ve İstanbul’dan oluşan iki Uçuş Bilgi Bölgesi (FIR) birleştirilerek tek bir Uçuş Bilgi Bölgesi (Ankara) oluşturulacaktır.

Proje ile birlikte hava trafik kontrol altyapımız yeni standartlar doğrultusunda yenilenerek, çok az ülkenin sahip olduğu bir yapıya kavuşacak ve güvenilirliği artacaktır.


TÜRKSAT 4A UYDU PROJESİ

Proje Bedeli : 280 MİLYON DOLAR

TÜRKSAT 4A Uydusu 14 Şubat 2014 tarihinde Kazakistan Baykonur’dan fırlatılmıştır.

15 Temmuz 2014 tarihi itibarıyla aktif olarak kullanılmaya başlamıştır. Türksat Uyduları ile Türkiye, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve Doğu Çin’den sonra Afrika kıtasının da tamamını kapsama alanına almış olacaktır.


TÜRKSAT 4B UYDU PROJESİ

Proje Bedeli: 273 MİLYON DOLAR

Türksat uydu filosunun en yüksek kullanım kapasitesine sahip olacak Türksat-4B Uydusu, başta data haberleşmesi olmak üzere Avrupa, Afrika, Türkiye ve Orta Asya üzerinden diğer uydu haberleşme hizmetleri için de kullanılabilecektir.

Haziran 2014’te üretimi tamamlanan TÜRKSAT 4B Uydusu 2014 yılı ilk yarısında uzaydaki yerini alacaktır.


UZAY SİSTEMLERİ ENTEGRASYON VE TEST MERKEZİ (USET)

Proje Bedeli: 54 MİLYON EURO

Uzun vadede Türkiye’de üretilecek tüm uydulara hizmet vermesi planlanan Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi’nin (USET) 2015 yılında tamamlanması planlanmaktadır.


Ankara’da yapılan demiryolu çalışmaları

2002-2015 DÖNEMİNDE YAPILAN DEMİRYOLU ÇALIŞMALARI

ANKARA - KONYA YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU PROJESİ

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı 24 Ağustos 2011 tarihinde işletmeye açılmıştır.

Ankara-Konya arasındaki seyahat süresi 1 saat 45 dakikadır.

24 Ağustos 2011 tarihinden 2014 yılı sonuna kadar 5,5 milyon yolcu seyahat etmiştir.


ANKARA-İSTANBUL YÜKSEK HIZLI DEMİRYOLU

Proje Bedeli : 11 MİLYAR TL

2014 yılı Temmuz ayında hizmete verildi.

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı ülkemizin en büyük iki ilini birbirine bağladığı gibi, aynı zamanda Doğu-Batı Yüksek Hızlı/Hızlı Tren hattının da önemli bir kesimi konumundadır.


ANKARA-ESKİŞEHİR KESİMİ

Ankara-Eskişehir arasında 13 Mart 2009 tarihinden itibaren Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatıldı. Bugüne kadar toplam 11,2 milyon yolcu seyahat etti.


ESKİŞEHİR-İSTANBUL KESİMİ

Eskişehir-İstanbul (Pendik) hattı 25 Temmuz 2014 tarihinde açıldı Bugüne kadar Ankara-İstanbul arasında 1 milyon 124 bin yolcu seyahat etti.


KIZILAY-ÇAYYOLU METROSU (M2)

Sözleşme Bedeli: 139,7 MİLYON TL Hat uzunluğu: 16.590 m İstasyon Sayısı: 11

13 Mart 2014 tarihinde hizmete açılmıştır.


BATIKENT-SİNCAN METROSU (M3)

Sözleşme Bedeli: 117,6 MİLYAR TL Hat uzunluğu: 15.360 m İstasyon Sayısı: 11

12 Şubat 2014 tarihinde Ankaralıların hizmetine sunulmuştur.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Ankara’da;

420 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk. İnternet altyapısı olmayan 17 okula altyapı kurduk.

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık. İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde 2004 yılında 110.000 olan ADSL abone sayısı bugün Ankara’da 641.366’ya ulaştı.

Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 4.136 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2014’te 13.009 kilometreye uzattık.


HER ADIMDA VATANDAŞIMIZIN YANINDA OLDUK, YOL GÖSTERDİK

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Goren Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık.

Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahibine dağıttık.

Ankara’da 1.662 görme engelli vatandaşımıza Goren Göz Cihazı verdik.


Mevcut bölünmüş yolları 2’ye katladık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Ankara da üst düzeyde yararlandı. Başkente 2002 yılına kadar 466 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2015 yılları arasında 450 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Ankara’nın toplam bölünmüş yol mesafesini 916 kilometreye çıkardık.


YOL MEDENİYETTİR

Ankara’nın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.


YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

•    42 km tek yol iyileştirme,

•    5.919 km asfalt çalışmaları,

•    24 adet köprü - viyadük yapımı,

•    19 adet iyileştirilen kaza kara nokta sayısı,

•    480 km Trafik - Otokorkuluk

çalışmaları tamamlandı.


Havayolu halkın yolu oldu

HAVAYOLU HALKIN YOLU OLDU

AVRUPA’NIN EN İYİ HAVALİMANI ANKARA’DA

AK Parti döneminde benimsenen yenilikçi havayolu politikası sayesinde uçak yolculuğu artık çok daha ucuz.

Bir dünya başkentinin beklentilerini karşılamak üzere Ankara’nın iç ve dış hatlardaki sefer sayıları artırıldı.

Bugün Ankara’dan Türkiye’nin havalimanı bulunan bütün şehirlerine doğrudan uçulabiliyor.

Yapılan anlaşmalarla dünyanın dört bir yanındaki önemli merkezlere de Ankara kalkışlı uçuşlar gerçekleştiriliyor.

16 Ekim 2006 tarihinde hizmete açılan 20 milyon yolcu/yıl kapasiteli iç ve dış hat terminali ile yeni bir kimliğe bürünen Esenboğa Havalimanı, 2009’da Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından Avrupa’nın en iyi havalimanı seçildi.

Havalimanı tüm uçakların güvenli bir şekilde iniş-kalkış yapmalarını sağlayacak son teknolojiye sahip hava seyrüsefer yardımcı cihazlarıyla donatılmıştır.

ESENBOĞA HAVAALANI’NA İNİŞ KALKIŞ YAPAN TOPLAM UÇAK SAYISI 94.421'E ULAŞTI.

ESENBOĞA HAVAALANI YOLCU TRAFİĞİ SAYISI 11.012.119'A ULAŞTI.


PTT çağı yakaladı

PTT’DE HİZMET ÇEŞİTLİLİĞİ ARTTI

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.

Hiçbir bankanın olmadığı 14 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.

Yeni konsepti ile 315 Pttbank Ankaralıların hizmetindedir.

Toplam 5.724 çalışanı ile Ptt Ankaralıların hizmetinde tüm noktalarda emekli maaşları ödenmektedir.

162 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

Yorumlar