13 yılda Trabzon'a yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı

Trabzon’a Yat Limanı


Karadeniz’in incisi Trabzon’a 175 yat kabul kapasiteli yat limanı kuruyoruz.

Trabzon Yat limanının alt yapı inşaatlarını 2002 yılında tamamladık.

Projenin ihalesi için çalışmalar devam etmektedir.


BALIKÇI BARINAKLARINA YAPILAN YATIRIMLAR DEVAM EDİYOR

Ulaşım ve iletişim altyapılarının yanı sıra inşa edilen Vakfıkebir Balıkçı Barınağı ve yapımı devam eden Arsin Balıkçı Barınağı ile ilimizin balıkçılarına destek verilmektedir.


PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” ile PTT tarafından yapılırken, Hareket kısıtlılığı olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın maaşları evlerine teslim ediliyor.


Tarihi köprüleri yaşatıyoruz

Trabzon ilinde 2011 yılında Maçka, Yeniköy, Sincan, Kaşıkçı, Küçükdere, Tandırlı, 2012 yılında Pazaryolu, 2013 yılında ise Zanoy Tarihi Köprülerinin restorasyonu tamamlanmıştır.

Mevcut bölünmüş yolları 3 kat artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Trabzon da yararlandı. Trabzon’a 2002 yılına kadar 73 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2002-2015 yılları arasında 3 kat artırarak Trabzon’un toplam bölünmüş yol mesafesini 187,5 kilometreye çıkardık.


YOL MEDENİYETTİR

Trabzon’un yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.


YOL STANDARTLARININ YÜKSELTİLMESİ (2002-2015)

•    67 km Tek Yol İyileştirme

•    1.143 km Asfalt

•    70 adet Köprü-Viyadük Yapımı

•    48 adet İyileştirilen Kaza Kara Nokta Sayısı

•    463 km Trafik-Otokorkulukçalışması tamamlandı.



PTT çağı yakaladı


PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.

Toplam 456 çalışanı ile PTT Trabzonluların hizmetindedir.

Yeni konsepti ile 31 Pttbank Trabzonluların hizmetindedir.

Hiçbir bankanın olmadığı 14 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka hizmet verilmektedir.

29 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.



Tünel çalışmaları tüm hızıyla devam ediyor


60 YILLIK HAYAL GERÇEK OLUYOR SALMANKAŞ TÜNELİ ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR

60 yıldır hayal edilen ve tamamlandığında Doğu Karadeniz’i, Doğu Anadolu’ya bağlayacak olan Salmankaş Tüneli’nin yapım çalışmaları hızla devam ediyor. 4.120 metre uzunluğuna sahip tünel, çift tüp olarak tasarlandı ve Sağ tüpte kazı ve betonlama çalışmaları tamamlanarak geçiş sağlandı. Sol tüpte ise kazı çalışmaları tamamlandı ve betonlamada 700 metre ilerleme sağlandı. Araklı-Dağbaşı-Uğrak yolunda açılacak olan Salmankaş Tüneli tamamlandığında Bayburt-Trabzon arası uzunluğu 16 KM kısaltacak ve bu iki ilimiz arasında seyahat 2,5 saatten 1,5 saate düşecek. Yapımına devam edilen tünelin 2018 yılında bitirilmesi planlanıyor.

TRABZON KANUNİ BULVARI’NA KAVUŞUYOR, ADINA YAKIŞIYOR

Projenin Uzunluğu ve Standardı: 24 Km, Bölünmüş Yol Proje Tutarı : 673 Milyon TL

Proje; Karadeniz Sahil Yolunun Yıldızlı mevkiinden başlayıp Trabzon-Maçka Yolu Gözalan mevkiinde son bulmaktadır. Trabzon şehiriçi trafiğini önemli ölçüde rahatlatacak Proje bünyesinde; Akyazı, Beşirli, Boztepe, Bahçecik ve Akyazı Kanuni Bağlantı Tünelinde çalışmalar sürdürülmektedir.

Ayrıca proje güzergahında muhtelif km’ lerde köprü, sanat yapıları ve toprak işleri çalışmaları devam etmektedir. Projenin 2016 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.


BİR RÜYA GERÇEK OLUYOR 13 KM İLE TÜRKİYE’NİN İKİNCİ BÜYÜK TÜNELİ ZİGANA’YA YAPILIYOR


YENİ ZİGANA TÜNELI


ZİGANA TÜNELİ İHALE EDİLDİ

Gümüşhane-Trabzon arasında yapılacak ve yolu 10 km kısaltacak olan Zigana Tüneli projesi tamamlandı, ihale edildi. 500 işgününde bitirilmesi planlanan Zigana Tüneli 12 bin 888,5 metre olarak projelendirildi. Bitirildiğinde Türkiye’nin ikinci en uzun tüneli olacak olan Yeni Zigana tüneli ile kış aylarında şoförlerin korkulu rüyası da sona erecek. 1900 rakımlarında olan geçit 1250 rakımlara inecek.

Tünel, Trabzon tarafından Güzelyayla yakınlarında yolun 45. Km’sinden (1.252 metre rakım) girecek ve 12 bin 888,5 metre sonra (1.211 metre rakım) yolun 54. Km’sinde Gümüşhane tarafından Köstere Köyü’nden çıkacak. Köstere- Gümüşhane-Bayburt bölünmüş yolları ihale edildi. Bu hizmetler tamamlandığında Trabzon Limanı Gümüşhane- Erzurum-Doğubeyazıt üzerinden Orta Asya’ya hızlı ve konforlu ulaşım sağlanacak.




Yollarımızı modernleştirdik


2002-2015 DÖNEMİNDE YAPILAN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

•    Karadeniz Sahil Yolu (Çarşıbaşı-İyidere arası) (66 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Trabzon- Maçka-Torul-Bayburt Yolu (23,7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Of-Çaykara Yolu (14 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Trabzon-Kireçhane Yolu (2,3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol ve 4,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol) 

•    Ayrım-Konaklar-Pelitli-Yalıncak Yolu (1,5 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Ayrım-Düzköy Yolu (3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol ve 3,3 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Karşıya- Uğurlu Yolu (0,5 km’si Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Araklı-Dağbaşı Yolu (1 km’si Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Sürmene Giriş Çıkış Kavşağı Yolu (1,8 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol) 

•    Tonya İskenderli-Beşikdüzü Yolu (4,7 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Ayrım-Karaçam Yolu (1,75 km’si Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Of-Balaban Yolu (1,5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Meryemana Çakırgöl Yolu (2,7 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Yomra-Özdil-Yağmurdere Yolu (5 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Düzköy-Tonya Yolu (11 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Ayrım-Derecik Yolu (0,7 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol) 

•    Akçaköy Şehir Geçişi Yolu (1 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Ayrım-Kalkanlı Yolu (4 km Sathi Kaplamalı Tek Yol) 

•    Sürmene-Köprübaşı Yolu (14 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol) 

•    Çaykara-Uzungöl Yolu (11 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Tek Yol) 

•    Derecik-Akçaköy Yolu (4 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)


DEVAM EDEN KARAYOLU ÇALIŞMALARI

TRABZON ŞEHİR GEÇİŞİ (KANUNİ BULVARI )

Toplam uzunluğu 24 km olan Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol projesidir. Projenin 2018 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.


TRABZON-MAÇKA YOLU

Projenin 2014 yılı sonu itibariyle toplamda 20,6 km’lik kısmı tamamlanarak trafiğe açılmıştır. Projenin 2018 yılında tamamlanması hedeflenmektedir.


ARAKLI-DAĞBAŞI UĞRAK YOLU

AKÇAABAT-DÜZKÖY YOLU

MAÇKA-KARAHAVA YOLU

YALINCAK-BULAK-ÇAĞLAYAN İL YOLU

TONYA –İSKENDERLİ –BEŞİKDÜZÜ YOLU

AKÇAABAT AYRIMI-KARŞIYAKA-UĞURLU YOLU

ARSİN-ATAYURT YOLU

OF-BALABAN YOLU

TRABZON-KİREÇHANE YOLU

YOMRA-ÖZDİL-YAĞMURDERE YOLU

MAÇKA-ÇAKIRGÖL YOLU

AKÇAABAT AYRIMI - DERECİK İL YOLU

ŞALPAZARI-İSKENDERLİ YOLU


İhtiyaç sahiplerine destek oluyoruz


PTT HİZMETLERİYLE İHTİYAÇ SAHİPLERİNE DESTEK OLUYORUZ

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeler ile “Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri” PTT tarafından yapılmaktadır. Şubelerimize gelemeyecek durumda olan engelli ve yaşlı vatandaşlarımızın ayağına PTT gitmektedir. Ödemelerini konutlarında teslim etmektedir.


Karayollarını yeniden yapılandırdık

Trabzon’u diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 236 kilometreye; ilçe, belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 649 kilometreye uzattık. Böylece Trabzon’un karayolu ağını 885 kilometreye ulaştırarak ilimize erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirdik.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık. İnşa ettiğimiz geniş bant internet alt yapısı sayesinde 2004 yılında 3.372 olan ADSL abone sayısı bugün Trabzon’da 62.933’e ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 1.095 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 2.837 kilometreye uzattık.

Trabzon’da,

267 okula Bilgi Teknoloji Sınıfı kurduk.

Elektronik haberleşme altyapısı olmayan 7 yerleşim yerine telefon, internet ve cep telefonu altyapısı kurduk.


Havayolu halkın yolu oldu

Trabzon Havalimanı uçak ve yolcu trafiği açısından Karadeniz Bölgesi’nin en büyük havalimanı konumundadır. Ülkemizin kuzey ve kuzeydoğu komşuları ile Türk Cumhuriyetleri arasındaki ticari ve turistik ilişkileri, mevcut pistin onarım ihtiyacında meydanın operasyonlara kapatılmadan onarılması ile artan trafik yoğunluğundan dolayı gelecekteki trafik durumu da düşünülerek hava ulaşımı gereksinimini karşılamak amacıyla mevcut piste paralel pist inşa edilmesi planlanmaktadır.

Yorumlar