13 yılda İstanbul'a yapılan ulaştırma ve haberleşme yatırımı

Yeni havalimanı İstanbul’a değer katacak

Türkiye’nin havayolu sektöründeki en büyük projesi olan Yeni İstanbul Havalimanı, İstanbul’un dünyadaki en önemli transit merkezlerden biri olma konumunu güçlendirecektir.

Kamu kaynağı kullanmadan YİD modeli ile gerçekleştirilecek Havalimanı’nın yapımı 10,2 Milyar AVRO tutacak, devlete ödenecek kira gelirleri ise 22,1Milyar Avro+KDV olacaktır.

Proje kapsamında;

Her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun 6 bağımsız pist, 6.500.000 m2 büyüklüğünde apron, VIP, kargo ve genel havacılık terminali, Açık ve kapalı otoparklar, gibi modern bir havalimanında olması gereken tüm tesisleri içerecek, havacılık sektörünün tüm konforuna sahip, dünyanın en büyük havalimanı İstanbul’da hizmete girmiş olacaktır.

Temeli 7 Haziran 2014 tarihinde atılan projenin ilk etabının 29 Ekim 2017’de hizmete alınması planlanmaktadır

• 150 Milyon yolcu/yıl terminal kapasitesi • Toplam 1.471. 096 m2 alana yayılmış 4 ayrı terminal binası • 165 adet yolcu köprüsü 3 adet teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi • 8 adet ramp kontrol kulesi • 6 bağımsız pist • 16 adet paralel taksi yolu • 6,5 Milyon m2 büyüklüğünde, 500 uçak park pozisyonuna sahip apron • VIP, kargo ve genel havacılık terminalleri • Devlet konukevi • Yaklaşık 70.000 araç kapasiteli açık ve kapalı otoparklar • Havacılık tıp merkezi • Otel, itfaiye, garaj, ibadethaneler, kongre merkezi, kuvvet santralleri, arıtma ve çöp toplama tesisleri vb.


Dünyanın en iyi havalimanı İstanbul’da

15 Milyon yolcu kapasiteli Atatürk Havalimanı, 2012 yılında “Engelsiz Kuruluş Belgesi” almaya hak kazanırken 2013 yılında havacılık endüstrisinin en prestijli ödüllerinden biri olan ATN News ödüllerinde “Yılın Havalimanı” seçildi. Kazandığı ödüllerin yanı sıra Atatürk Havalimanı son 13 yılda yapılan yatırımlarla birlikte artık daha fazla yolcuya hizmet veriyor. 2003 yılında 12.104.342 kişi olan yolcu trafiği 4 kattan fazla artarak 2014 yılında 57 Milyon kişi olarak gerçekleşmiştir.


Yeni havalimanı İstanbul’a değer katacak

Türkiye’nin havayolu sektöründeki en büyük projesi olan Yeni İstanbul Havalimanı, İstanbul’un dünyadaki en önemli transit merkezlerden biri olma konumunu güçlendirecektir.

Kamu kaynağı kullanmadan YİD modeli ile gerçekleştirilecek Havalimanı’nın yapımı 10,2 Milyar AVRO tutacak, devlete ödenecek kira gelirleri ise 22,1Milyar Avro+KDV olacaktır.

Proje kapsamında;

Her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun 6 bağımsız pist, 6.500.000 m2 büyüklüğünde apron, VIP, kargo ve genel havacılık terminali, Açık ve kapalı otoparklar, gibi modern bir havalimanında olması gereken tüm tesisleri içerecek, havacılık sektörünün tüm konforuna sahip, dünyanın en büyük havalimanı İstanbul’da hizmete girmiş olacaktır.

Temeli 7 Haziran 2014 tarihinde atılan projenin ilk etabının 29 Ekim 2017’de hizmete alınması planlanmaktadır

• 150 Milyon yolcu/yıl terminal kapasitesi • Toplam 1.471. 096 m2 alana yayılmış 4 ayrı terminal binası • 165 adet yolcu köprüsü 3 adet teknik blok ve hava trafik kontrol kulesi • 8 adet ramp kontrol kulesi • 6 bağımsız pist • 16 adet paralel taksi yolu • 6,5 Milyon m2 büyüklüğünde, 500 uçak park pozisyonuna sahip apron • VIP, kargo ve genel havacılık terminalleri • Devlet konukevi • Yaklaşık 70.000 araç kapasiteli açık ve kapalı otoparklar • Havacılık tıp merkezi • Otel, itfaiye, garaj, ibadethaneler, kongre merkezi, kuvvet santralleri, arıtma ve çöp toplama tesisleri vb.


Boğaz’ı ikinci kez geçiyoruz

Kıtaları birleştirme konusundaki prestijli projelerimizi tek tek devreye sokuyoruz. Bunlardan biri de Avrasya Tüneli. Otomobil ve minibüs gibi araçlar için tasarlanan Avrasya Tüneli’nin inşaatı devam ediyor. 2015 yılında vatandaşlarımızın hizmetine sunulacak. Toplam Hat Uzunluğu 14,6 km, tünel uzunluğu 5,4 km olacak Avrasya Tüneli, Anadolu Yakası’nda İstanbul - Ankara Devlet Yolu (E-5 Karayolu) ile Avrupa Yakası’nda Tarihi Yarımada’daki Kennedy Caddesi’ni (Sahilyolu) birleştirecek.

Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün tamamlanmasıyla birlikte: İstanbul’un trafik sorununu çözmek için dört koldan çalışıyoruz. Avrupa ve Asya’yı denizin altından ikinci defa birleştiriyoruz.

Hummalı çalışmalarımızı sürdürdüğümüz tüp geçişle birlikte dünyada ayrıcalıklı ülkeler arasındaki yerimizi iyiden iyiye sağlamlaştırırken saygınlığımıza saygınlık katacağız.


İstanbul-İzmir arası 3,5 saate düşüyor

İSTANBUL-GEBZE–ORHANGAZİ-İZMİR OTOYOLU (İZMİT KÖRFEZ GEÇİŞİ VE BAĞLANTI YOLLARI DAHİL)

Proje Bedeli: 6.3 Milyar USD

384 km otoyol ve 49 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 km uzunluğundaki proje Yap-İşlet-Devret Modeli ile gerçekleştiriliyor.

İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü, 1.550 m orta açıklığı ve toplam 2.682 m uzunluğu ile dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alacak.

Gebze-Bursa arasındaki 83 km’lik kesim ile Kemalpaşa Ayrımı-İzmir arası ile Körfez Köprüsü 2015 sonunda açılacak.

Proje tamamlandığında İstanbul İzmir arası 8 saatten 3,5 saate, İstanbul Bursa arası 2,5 saatten 1 saate, İstanbul Eskişehir arası da 4 saatten 2,5 saate inecek.


PTT çağı yakaladı

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliği artırılarak 326 kurum ve kuruluş ile 454 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirilmiştir.

Toplam 8.450 çalışanı ile PTT İstanbulluların hizmetindedir.

Yeni konsepti ile 580 Pttbank İstanbulluların hizmetindedir.

Hiç bankanın olmadiği 20 yerleşim yerinde sadece Pttbank ile halka verilmekte hizmetindedir.

208 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.


Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Köprü çalışmaları

Proje Bedeli : 2.5 Milyar USD

Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü (3. Boğaz Köprüsü) İstanbul’un kent içi ve mevcut Boğaz Köprülerindeki trafik yoğunluğunun azaltılması ve araçların kesintisiz, güvenli ve konforlu geçiş yapmalarını sağlayacaktır.

Temeli 29.05.2013 tarihinde atıldı. 2015 yılı sonuna kadar tamamlanması hedefleniyor.

Köprü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, 1.408 m’lik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle de dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacaktır.

Asya ve Avrupa’yı bir kez daha bir araya getirecek olan mühendislik harikası Yavuz Sultan Selim Köprüsü Projesi’nde Mayıs 2015 itibariyle kuleler arasında kedi yolu ve ana kablonun yapımında kullanılacak kılavuz halatı çekilmesi işlemi tamamlandı. Böylece projede iki yaka ilk defa birbirine bağlanmış oldu.


Hayaldi gerçek oldu

153 yıldan beri düşünülen fakat hiçbir zaman hayata geçirilememiş bir proje olan Marmaray büyük bir irade ile gerçekleştirildi. İpek Demiryolu’nun altın halkasını halkımızın hizmetine sunduk. Marmaray’ın tamamlanması ile Pekin’den Londra’ya kesintisiz ulaşımı sağladık. Ülkemizi modern İpek Yolu’nun en avantajlı ülkesi konumuna getirdik.

Eşi olmayan bir başyapıt Marmaray

Ters yöne iki akıntının olduğu, yüzeyin 58 metre derinliğinde, dünyanın en derin batırma tüp tüneliyle iki kıta birleştiren MARMARAY, en az yüz yıllık proje ömrüyle, her türlü doğal ve olağanüstü koşula dayanıklılığıyla güven veriyor.

Asrın projesi Marmaray, 29 Ekim 2013 tarihinde hizmete açıldı. Açıldığı günden bugüne kadar 57 Milyon yolcu seyahat etmiştir.

Kazlıçeşme-Halkalı ve Ayrılık Çeşmesi-Gebze banliyö ve konvansiyonel hatlarının iyileştirilmesi ve yüksek hızlı tren hattıyla entegrasyonu çalışması ayrıca devam etmektedir.

Proje tamamlandığında İstanbul kent içi ulaşımında raylı sistemin payının ’den %28’e çıkarılması hedeflenmektedir.


Karayollarını yeniden yapılandırdık

Türkiye’nin en önemli şehri olan İstanbul’u diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 375 km’ye; il yollarını 173 km’ye, otoyolları ise 303 km’ye uzattık. İstanbul’daki karayolu ağını 851 kilometreye ulaştırdık.


Ankara-İstanbul arasını 3 saate indirdik

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz. Bu doğrultuda Ankara - istanbul arasını 3 saate indirdik.

Proje Bedeli : 11 Milyar TL

2014 yılı Temmuz ayında hizmete verildi. Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı ülkemizin en büyük iki ilini birbirine bağladığı gibi, aynı zamanda Doğu-Batı Yüksek Hızlı/Hızlı Tren hattının da önemli bir kesimi konumundadır. Ankara-Eskişehir Kesimi Ankara-Eskişehir arasında 13 Mart 2009 tarihinden itibaren Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatıldı. Bugüne kadar toplam 11,2 Milyon yolcu seyahat etti. Eskişehir-İstanbul Kesimi Eskişehir-İstanbul (Pendik) hattı 25 Temmuz 2014 tarihinde açıldı. Bugüne kadar Ankara-İstanbul arasında 1Milyon 124 bin yolcu seyahat etti.


3 katlı büyük İstanbul Tüneli

Dünyada ilk olmak üzere tek geçişte, tek tünel halinde, 3 katlı tünelin tasarımı tamamlanmıştır.

Bu tünel ile Boğaziçi Köprüsü aksının ihtiyaç duyduğu metro tüneli ile Fatih Sultan Mehmet Köprüsü aksının ihtiyaç duyduğu karayolu tüneli iki köprünün ortasında birleştirilerek tek seferde geçilecektir.

Günde 6,5 Milyon insanın kullanacağı toplam 9 farklı raylı sistem, ekspres metro ile birbirine bağlanacaktır.

6,5 km uzunluğunda ve 17 metre çapında olacak Büyük İstanbul Tüneli, deniz yüzeyinden 110 metre derinlikte döşenecektir.


4. Levent - Darüşşafaka Metro Hattı

(Seyrantepe Bağlantısı ve İlave Tünel İşi ile Levent-Hisarüstü Raylı Sistem Bağlantısı Dahil)

İstanbul içinde ulaşımda büyük kolaylık sağlayacak Levent-Hisarüstü metrosu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Ahmet Davutoğlu’nun katılımlarıyla gerçekleşen törenle açıldı.Mini Metroyla Boğaziçi Üniversitesi’ni de barındıran bölgede Levent’ten Hisarüstü’ne 6 dakikada ulaşılacak. Yeni metro hattı Levent-Etiler güzergâhının yükünü çeken

Nisbetiye Caddesi’nin de trafik yoğunluğunu azaltacak.


Sözleşme Bedeli : 99 Milyon EURO

4.208 m uzunluğunda ve 4 istasyondan oluşan bu metro hattı ile araç sahipliği ve trafik yoğunluğu yüksek olan bu bölgede raylı sistem alternatifi oluşturulmaktadır. Proje ile Sanayi-Seyrantepe Metro bağlantısı 3. tünelin inşası ile GS stadyum çıkışında daha sık metro seferi düzenlenecek ve sıkışıklık önlenecektir.


Mobil teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

İnşa ettiğimiz geniş bant internet altyapısı sayesinde 2004 yılında 183.914 olan ADSL abone sayısı bugün İstanbul’da 1.774.997’ye ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için 2002 yılında 3.344 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 27.163 kilometreye uzattık.

Yorumlar