İZMİR İÇİN 35 PROJE
  • 1. İZMİR KARAYOLU ve RAYLI GEÇİŞ (İZKARAY)

    İzmir Körfezinin yaklaşık 4 km uzunluğundaki bölümünün özel bir köprü ile geçilmesi, köprü bitiminde denizde oluşturulacak yapay bir ada ve buradan gemilerin geçişine olanak sağlaması amacıyla yaklaşık 2 km uzunluğunda batırma tüp tünel ile karşıya geçilmesi ve toplam geçiş süresinin raylı sistem ile 7 dakika, araç ile 10 dakika olması planlanmaktadır. Projenin toplam uzunluğu yaklaşık 12 km civarında olacaktır.

    Güzergah tespit edilmiş olup yapay ada ve köprü ile ilgili detay proje hazırlama çalışmaları devam etmektedir. 2015 yılı sonunda proje tamamlanarak yapım ihalesine çıkılacaktır.

  • 2. KONAK TÜNELİ

    Projenin 23 Eylül 2011’de temeli atılmış olup 24 Mayıs 2015 tarihinde açılmıştır.

    (Keşif artışı ve Yeşildere Köprülü kavşağı ile birlikte 310 Milyon TL.)

    Mürselpaşa Bulvarı üstünden Mustafa Kemalpaşa Bulvarına bağlanan trafik, tünel geçişi ile sağlanacaktır. Proje ile Kordon, Alsancak, Konak ve Çankaya’daki trafik yükü azaltılacak, böylece bu bölgelerde İzmirliler için daha fazla yaşam alanı oluşturulacaktır.

    Konak Tüneli 1,674 m tünel ve 850 m bağlantı yolları olmak üzere 2,524 m uzunluğundadır.

  • 3. İZMİR İSTANBUL OTOYOLU
    • Dünyadaki sayılı büyüklükte YİD projelerinden birisidir.
    • Proje tamamlandığında İzmir-İstanbul arası 3 - 3,5 saate inecektir.
    • İzmir’i İstanbul’a, Yalova'ya, Bursa'ya, Balıkesir'e, Manisa'ya, Kütahya'ya bağlayan 25 milyon insanın yaşadığı coğrafyaya doğrudan hizmet eden bir projedir.
    • Proje 433 km uzunluğundadır. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü de proje dahilindedir.
    • Projenin yatırım maliyeti 6.3 Milyar $ dir. Finansman Maliyeti dahil edildiğinde ise 9 milyar $ dır.
    • Bugün itibarıyla 5.520 personel istihdam edilmekte ve 1.316 iş makinesi çalışmaktadır.
    • Asma Köprü kule keson temelleri 2 aşamalı çalışma sonucunda tamamlanmıştır. Kuzey ve Güney Kule Temeli geçtiğimiz Mart ayında yerleştirilmiştir. 20 Aralık 2014 tarihinde kule montajında nihai kot olan + 252 m’ye ulaşılmıştır.
    • Ana kablo montajına hazırlık amacıyla kedi yolu–çalışma platformu- (Catwalk) kablo montajına 05.02.2015’de başlanılmıştır. Asma Köprü tabliye, ana kablo çelik imalat ile özel köprü elemanları imalat çalışmaları iş programına uygun olarak devam etmektedir.
    • Gebze-Orhangazi-Bursa ve Kemalpaşa Ayr. - İzmir kesimlerinde bugün itibariyle Kamulaştırma çalışmalarında alan bazında % 90, Yapım çalışmalarında ise Gebze-Orhangazi-Bursa kesiminde % 66, Kemalpaşa Ayr.- İzmir arasındaki kesimde % 28 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. Projenin tamamında % 37 fiziksel gerçekleşme sağlanmıştır. 2015 sonu itibariyle Gebze Orhangazi köprüsünün trafiğe açılması planlanmaktadır.
    • Özetle bu projede; Görevli Şirket tarafından 2,470 Milyar $’lık iş yapılmış, İdare olarak kamulaştırma çalışmalarına 1,604 Milyar TL harcama yapılarak bugün itibari ile; Toplam 8,273 milyar TL harcama yapılmıştır.
  • 4. İZMİR ANKARA OTOYOLU
    • Toplam mesafe 502 km, seyahat süresi 4 saat olacaktır.
    • Proje sadece İzmir–Ankara ve otoyol güzergâhı üzerindeki illeri değil İç Anadolu’yu, Karadeniz Bölgesi ve Doğu Anadolu’yu da Ankara üzerinden Türkiye’nin en büyük limanına sahip İzmir’e bağlayacaktır.
    • Ön proje çalışmaları devam etmekte olup 2015 sonunda bitirilmesi planlanmaktadır. Fizibilite Raporu onaylanmıştır.
  • 5. İZMİR- ANTALYA OTOYOLU

    Toplam mesafe 480 km’dir.
    Proje tamamlandığında İzmir – Antalya arası 4 saat 15 dakika olacaktır. İki aşamadan oluşmaktadır.

    1-İzmir-Aydın-Denizli- Burdur
    2-Burdur- Antalya

    • İzmir-Aydın kesimi tamamlanarak trafiğe açılmıştır.
    • Aydın – Denizli kesiminin kesin projeleri tamamlanmış olup fizibilite raporu onaylanmıştır. Hazırlanan rapor YPK kararı alınması için Kalkınma Bakanlığına gönderilmiştir. Bu proje kapsamında 10 km uzunluğundaki Aydın Çevre Yolu yapım ihalesi yapılarak çalışmalara başlanıldı.
    • Denizli-Burdur ve Burdur–Antalya arasının ön projelerinin 2015 yılı sonunda bitirilmesi planlanmaktadır.
  • 6. KUZEY OTOYOLU

    İzmir - Çandarlı Projesi bağlantı yolları dahil 92 km uzunluğundadır.

    3 kesim halinde yürütülen çalışmanın kesin proje çalışmaları tamamlanmak üzeredir. Fizibilite Raporu onaylanmış olup YPK kararı alınması için Kalkınma Bakanlığına gönderilmiştir.

    Çiğli-Aliağa arasındaki 10 km’lik Çiğli-Koyundere kesiminin yapım çalışmaları tamamlanmış olup trafiğe açılmıştır.

    Bugüne kadar proje için 136 milyon TL harcanmıştır

    Ayrıca İzmir Çevre Yolu, Koyundere Kavşağı - (Menemen-Manisa) Devlet Yolu Arası 6 km’lik Otoyol Yapım İşinin ihalesi yapılmış olup, Koyundere Viyadüğü ve sanat yapılarında çalışmalara başlanmıştır.

    Kalan 51 km’lik (bağlantı yolları dahil 75 km) (Menemen-Manisa) Ayr.- Çandarlı arasının YİD modeli ile yapılması planlanmaktadır. Yatırım programına teklif edilmiştir.

  • 7. SABUNCUBELİ TÜNELİ
    • 10.09.2011 tarihinde temeli atıldı.
    • Yatırım tutarı 110 milyon TL’dir.
    • Yapım süresi 3 yıldır. Yapım dahil işletme süresi 12 yıl 11 ay 11 gündür.
    • Bağlantı yolları ile toplam 6.480 m olup sol tüp 4070 m ve sağ tüp 4045 m olmak üzere çift tüp mevcuttur.
    • Toplamda sağ tüpte 1564 m, sol tüpte ise toplamda 1486 m ilerleme sağlanmıştır.
    • Bugüne kadar proje için 50 milyon TL ’lik iş yapılmıştır.
    • 4 Kasım 2014 tarihi itibariyle çalışmalar durdu. Sözleşme feshedilmiştir. 30 Nisan 2015 tarihli YPK kararı ile Yatırım Programına alınmıştır. Yeni ihale Kalyoncu firmasına verilmiş olup çalışmalar yeniden başlamıştır.
  • 8. İZMİR – ANKARA YÜKSEK HIZLI TREN
    • 1-Ankara (Polatlı) - Afyonkarahisar: Altyapı fiziksel ilerleme %9 civarındadır.
    • 2-Afyonkarahisar - Uşak (Banaz) kesimi ile Afyonkarahisar Direkt Geçişi (88 km): Altyapı yapım ön yeterlilik ihalesi 14.10.2014 tarihinde yapıldı.. İhale değerlendirme süreci devam ediyor.
    • Banaz- Eşme Kesimi (99 km): 17.02.2015 tarihinde altyapı ön yeterlilik ihalesi yapıldı. İhale değerlendirme süreci devam ediyor.
    • 4-Eşme-Salihli Kesimi (74 km): Kesin proje hazırlama çalışmaları devam ediyor. 2015’in ikinci yarısında altyapı yapım ihalesine çıkılacaktır.
    • 5-Salihli-Turgutlu-Manisa Kesimi (68 km): Kesin proje hazırlama çalışmaları devam ediyor. 2015 in ikinci yarısında altyapı yapım ihalesine çıkılacaktır.
    • 6-Turgutlu-İzmir (Otogar) (45 km): AYGM tarafından kesin proje hazırlama çalışmaları devam ediyor.
    • 7-Otogar-Halkapınar (5 km): AYGM tarafından kesin proje hazırlama çalışmaları devam ediyor.
  • 9. İZMİR – İSTANBUL YHT
    • Projenin güzergâhı “İstanbul-Gebze-İzmit-Bilecik-Bursa-Balıkesir-İzmir” şeklindedir.
    • İstanbul-Gebze arası AYGM Marmaray Projesi kapsamında yürütülmektedir.
    • Bilecik-Bursa arası için; Bursa-Yenişehir kesiminin altyapı inşaatı için Ocak 2012 tarihinde yer teslimi yapılmıştır. 7 adet tünel ve 2 adet viyadükte çalışmalar devam ediyor.
    • Yenişehir-Bilecik kesiminin Ankara-İstanbul bağlantı noktasında meydana gelen heyelan ve ıslah çalışmaları nedeniyle bağlantı imkansız hale geldiğinden yeniden projelendirme çalışmaları için Aralık 2014 tarihinde önyeterlilik ihalesi yapılmıştır. Mart 2015 tarihinde mali teklifler alınmış, değerlendirme aşamasındadır.
  • 10. İZMİR METROLARI

    Halkapınar-Otogar arası raylı sistem projesi (4,5 km):

    Daha önce İzmir B. Belediyesi sadece metro formunda bir proje yapmıştı. UDH Bakanlığınca tünel içinden hem metro, hem de ileride yapılacak yüksek hızlı tren hattı geçecek şekilde proje tamamlanmış ve yatırım programına konulmuştur. Yapım ihalesi hazırlıkları devam etmektedir.

    Ayrıca Karşıyaka tramvayı ve Konak tramvayı projelerine AYGM tarafından teknik uygunluk onayı verilmiş ve İzmir Büyükşehir Belediyesince ihalesi gerçekleştirilmiş olup Belediye tarafından yapımı devam etmektedir.

  • 11. EGERAY

    CUMAOVASI – TEPEKÖY
    Altyapı ve üstyapı işleri tamamlanmıştır. Elektrifikasyonda %100 fiziki ilerleme sağlandı. Elektrifikasyonun geçici kabulü yapılmıştır.
    Sinyalizasyonda montaj çalışmaları devam etmek olup %61 ilerleme sağlanmıştır. Ağustos 2015’te açılması planlanmaktadır.

    TEPEKÖY - SELÇUK
    26 km’lik Altyapı, üstyapı ve EST yapımı için 07.11.2014 tarihinde yer teslimi yapılmıştır. Yapımı devam etmektedir.

    MENEMEN - MANİSA (2. ,3. ,4. Hatların Yapılması)
    Menemen–Manisa arasındaki 35 km’lik kesimin 2, 3 ve 4 hatlı hale getirilmesi projesinde ihale hazırlık çalışmaları devam etmekte olup, 2015 yılının ikinci yarısında yapım ihalesine çıkılması planlanmaktadır.

    (ALİAĞA)- BERGAMA
    Aliağa’ya kadar uzanan EGERAY Projesinin, İzmir-Bandırma Hızlı Tren Projesi koridoru üzerinde bulunan Bergama ilçesine kadar uzatılması ile birlikte koridor üzerinde 200 km/h hıza uygun hızlı tren işletmeciliğinin yapılması amacıyla 49 km’lik kesimin 3 hatta göre projeleri tamamlanmıştır.
    Projelerin incelenmesini müteakip, fizibilite etüdü revize edilerek Yatırım Programına alınmak üzere Kalkınma Bakanlığı’na müracaat edilmiş ancak Kalkınma Bakanlığı tarafından 2014 Yılı Yatırım Programına alınmamıştır 
    Kalkınma Bakanlığınca; Aliağa-Bergama projesi kapsamına Çandarlı Liman bağlantısının dahil edilmesinin uygun olacağı bildirilmiştir.

    Aliağa-Çandarlı Limanı Demiryolu Bağlantı hattı (32 km) 2015 yatırım programına alınmıştır. 2015 ikinci yarısında proje yapım ihalesine çıkılması planlanmaktadır.

  • 12. DEMİRYOLLARI

    KEMALPAŞA-TURGUTLU DEMİRYOLU
    270 işletmenin faaliyet gösterdiği Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesindeki takribi 3.000.000 ton seviyesindeki yoğun yük taşımacılığına raylı sistemle hizmet vermek amacıyla, mevcut demiryoluna (Manisa/Turgutlu-İzmir/Kemalpaşa), Bağlantı Hattı İkmal İnşaatı İşine 2011 Eylül ayında başlandı ve Mart 2014’de hizmete açıldı. 59 Milyon TL civarında yatırım yapıldı. Projeye 2005 yılından bugüne kadar ise 215 Milyon TL para harcanmıştır. Kısmı geçici kabulü yapılmış olup enerji nakil hattının deplase işi için kamulaştırma çalışmaları devam etmektedir. Deplase işleminden sonra TCDD’ye devri yapılacaktır.

    KİRAZ-ÖDEMİŞ DEMİRYOLU

    • Hat uzunluğu 31 km dir.
    • DSİ sulama kanallarının etkilenmemesi için yapılacak güzergâh değişikliği sebebiyle 16.12.2012 tarihinde Etüt – Proje, Mühendislik ve Fizibilite çalışmaları tamamlanmıştır.
    • Projelerin incelenmesini müteakip, fizibilite etüdü revize edilerek Yatırım Programına alınmak üzere Kalkınma Bakanlığı’na müracaat edilmiş, 2015 yatırım programına teklif edilmiş ancak kabul edilmedi.

  • 13. KÖRFEZ DÖNÜŞÜM PROJESİ
    • Kesici/Emici Tarak Gemisi Haziran 2012 tarihinde İzmir Deniz Dibi Tarama Başmühendisliğine getirilmiş ve AYGM İMBAT ismi verilmiştir.
    • Tarama kanalı ihalesine çıkılacaktır
  • 14. KUZEY EGE ÇANDARLI LİMANI
    • 15 Mayıs 2011 tarihinde temelini attık. Proje tamamlandığında dünyanın 10 büyük limanından birisi olacak.
    • Nihai elleçleme kapasitesi 12 milyon TEU olacaktır. Bu proje ile ülkemizin konteyner elleçleme kapasitesi mevcudun üç katına çıkacaktır.
    • 295 Milyon TL harcanmıştır.
    • Nisan 2014 tarihiyle Mendirek inşaatı tamamlandı ve geçici kabulü yapıldı.
    • Üstyapının ise yaklaşık 750.000.000 € olacağı tahmin edilmektedir.
    • Üst yapının YİD ihalesinin ile 5 Kasım 2013 tarihinde yapılan ihalesine teklif gelmemiş olup, ihale iptal edilmiştir.
    • Yeniden ihale çalışmaları ”kapasite planlaması tekrar gözden geçirilerek” devam etmektedir.
  • 15. KRUVAZİYER LİMAN
    • İzmir Kruvaziyer Liman Alanına ilişkin Özelleştirme İdaresi Başkanlığınca 2012 Mayıs ayında ihale ilanına çıkılmış olup, yeterli teklif alınamadığından eylül ayında yapılan ihale iptal edilmiştir.
    • Danıştay imar planı ile ilgili yürütmeyi durdurma kararı vermiştir. Özelleştirme İdaresi tarafından imar planı revize çalışmaları devam etmekte olup yeniden ihaleye çıkılacaktır.
  • 16. YAT LİMANLARI
    • KARŞIYAKA YAT LİMANI

      Fizibilite, Jeolojik Etü d ve Iwmar Planı ile ilgili ihale yapılmış ve sö zleşmeleri imzalanmıştır.

      Ancak bizim planladığımız yerin Iwzmir Büyükşehir Belediyesince uygun bulunmaması nedeniyle ihale iptal edilmiştir. Bü yü kşehir Mavişehir tarafında yapılmasını istenmesine rağ men bu bö lgenin RAMSAR alanı içerisinde kalması ve dere yatağı olması nedeniyle yat limanı yapılması için uygun olmadığı anlaşıldı.

      Son olarak, 25 Aralık 2014 tarihinde Karşıyaka Belediyesi ile yapılan görüşmeler neticesinde Bostanlı Balıkçı Barınağ ının ö nü ne yapılması belediyeceteklifedilmiştir. (BostanlıBalıkçıbarınağımendireğindensonra dolgu yapılıp oraya yat limanı yapılması isteniyor)

      Burası ile ilgili etü t çalışmaları başlatılmıştır. Izmir Ancak Büyükşehir belediyesinin bu konudaki düşüncesi henüz bilinmemektedir.

    • İNCİRALTI YAT LİMANI

      Proje alanında çiftkabuklu yumuşakça (Akivades) ü reme alanı olması nedeniyle ÇED sü reci durdurulmuştur.

      Izmir Bü yü kşehir Belediyesinin yat limanı kapasitesinin küçültülmesi talebi üzerine hazırlanan revize projenin Akivades izleme alanı sınırları dikkate alınarak yeniden değ erlendirilmesi Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığ ından talep edilmiş olup uygun görüş alınmıştır ancak Izmir-2 Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Komisyonunun olumsuz gö rü şü ne istinaden Izmar Planı ve ÇED çalışmaları durdurulmuştur.

    • BAYRAKLI YAT LİMANI

      Bakanlığımızca planlanan Yat Limanı projesinin olumsuz kurum gö rü şlerinden dolayı Turan bö lgesinde ö zel sektö r tarafından yapılması planlanan yat limanının Bakanlığ ımızca YIwD Modeline gö re gerçekleştirilmesi yö nü nde Yatırımcı ile mutabakat sağ lanmıştır. ÇED Raporu onaylanmıştır.

      Söz konusu projeye ait imar planı Çevre ve Şehircilik Bakanlığ ına iletilmiştir. YPK Kararı oluşturulması hususunda Kalkınma Bakanlığına başvurulmuş , Fizibilite revizyonu istenmiş olup bu konuda çalışmalar devam etmektedir.

    • KARABURUN YAT LİMANI

      Fizibilite, Oşinografi,Jeolojik Etü t onaylandı. ÇED olumsuz kararı çıktığ ı için işlemler sonlandırılmıştır. Fok balıkları üreme merkezi gerekçesiyle ÇED raporu olumsuz çıktığı için işlemler sonlandırılmıştır.

    • SEFERİHİSAR-ÜRKMEZ YAT LİMANI

      Fizibilite , Oşinografi, Jeolojik ETUy T onaylandı. ÇED ve Iwmar Planı çalışmaları devam etmektedir.

    • ŞİFNE YAT LİMANI

      700 Yat kapasiteli Şifne Yat Limanı için 16 Aralık 2013 tarihinde yapılan ihale iptal edilmiştir.

    • ÇEŞMEALTIYATLİMANI

      Fizibilite , Oşinografi, Jeolojik ETUy T ,ÇED ve Iwmar planı onaylanmıştır. YPK Kararı oluşturulması hususunda Kalkınma Bakanlığına başvurulmuş , Fizibilite revizyonu istenmiş olup bu konuda çalışmalar devam etmektedir.

    • YENİ FOÇA YAT LİMANI

      Onaylı Iwmar Planı ve olumlu ÇED kararı mevcut olup Aralık 2014 tarih itibarı ile sö zleşmesi imzalanan uygulama projesi hazırlanması işi devam etmektedir. 2015 Yılı Yatırım Programında Proje Tutarı:21.000.000 TL belirlenmiş olup Oy deneğ i:2.100.000 TL’ dir.

    • ŞAKRAN YAT LİMANI

      Fizibilite, Oşinografi,Jeolojik Etü t onaylandı .ÇED olumlu kararı alındı. Imar planı ilgili Bakanlık’ta onay aşamasındadır.

    • GÜMÜLDÜR YAT LİMANI

      Imar Planı, ÇED, Fizibilite çalışmaları kapsamında 400.000 TL ö denek gelmiş olup ihale çalışmalarına başlanılmıştır.

  • 17. EFES ANTİK LİMANI
    • Kültür ve Turizm Bakanlığı sahadaki temizlik ve kazı başkanlığı ile restorasyon çalışmalarını yürütüyor.
    • Orman ve Su İşleri Bakanlığı limana su getirilmesi için pompa istasyonu ve boru hattı çalışmasını yapacak.
    • UDH Bakanlığı antik limanın ortaya çıkartılması ve liman olarak projenin yürütülmesi kısmına başladı. Bu proje için Bakanlık bütçesinden 2,5 Milyon TL ayrıldı.
    • Efes Antik Limanı Canlandırılması Projesi kapsamında Mevcut Antik Kanalda Batimetri, Zemin Etütleri ve Tarama Ön İnceleme Yapılmasına ilişkin etüt işleri için Aralık 2012’de ihalesine çıkılmış ancak yeterli teklif gelmediğinden ihale iptal edilmiştir.
  • 18. İZMİR-ÇEŞME DENİZ OTOYOLU
  • 19. BALIKÇI BARINAKLARI
    • Güzelbahçe Yalı Balıkçı Barınağı (İnşaat devam ediyor)
      • 200 Balıkşı Teknesi kapasiteli
      • Proje bedeli 35.000.000 TL
      • Eylül 2012’de ter teslimi yapıldı.
      • Bugüne kadar 13.3 Milyon TL harcandı ve %72 fiziki gerçekleşme sağlandı.
      • İşin bitim tarihi 30 Haziran 2015’tir.
      • Rıhtım ve Geri Saha net çalışmaları devam ediyor.
      • 3 haftalık işi kaldığı öğrenildi.
    • Çeşme Fenerburnu Balıkçı Barınağı (Bekliyor)
      • Ocak 2011 tarihinde ÇED Olumlu Raporu alınan, Fizibilite Raporu ve Sondaj çalışmaları tamamlanan Çeşme – Fenerburnu Balıkçı Barınağının İmar planı onaylanmıştır.
      • 2015 Yatırım Programında Proje Tutarı: 14 Milyon TL belirlenmiş olup, Ödeneği: 500.000 TL dir.
      • İhaleye hazır haldedir ancak dondurulmuş vaziyette herhangi bir çalışma yapılmamaktadır
    • Doğanbeyli Balıkçı Barınağı (ÇED Sürecinde)

      Onaylı İmar Planı bulunan Balıkçı Barınağına ait “ÇED gerekli değildir” belgesinin Mahkemesince iptal edilmesinden dolayı ÇED sü reci yeniden başlatılmış olup çalışmalar devam etmektedir. 2015 Yatırım Programında; Proje Tutarı:13.845.000 ̈ olup,Oydeneği:1.400.000 ̈ dir.

    • Zeytineli Balıkçı Barınağı (İmar planı onay aşamasında)

      Avan projesi hazır olup ÇED olumlu belgesi alındı. Fizibilite ve Oşinografi onaylandı . İmar Planı onay çalışmaları devam ediyor.

    • Salmanköy Balıkçı Barınağı
      Imar Planı, ÇED, Fizibilite ve Etüd çalışmaları kapsamında 2015 yılı işin 450.000TL ödenek istenmiştir.
    • Ahmetbeyli Balıkçı Barınağı
      Imar Planı, ÇED, Fizibilite çalışmaları kapsamında 350.000 TL ödenek gelmiş olup ihale çalışmalarına başlanılmıştır.
    • Gülbahçe Balıkçı Barınağı
      Imar Planı, ÇED, Fizibilite ve Etüd çalışmaları kapsamında 350.000 TL ödenek gelmiş olup ihale çalışmalarına başlanılmıştır.

    Karaburun Yolcu İskelesi
    ÇED ve Iwmar planı çalışmaları devam ediyor. Ancak Karaburun Yat Limanında olduğ u gibi fok balıkları üreme merkezi gerekçesiyle ÇED raporunun olumsuz olabileceği şeklinde beklenti vardır. Henüz kesin karar verilmemiştir.

  • 20- AGORA VE KENT MERKEZİ YENİLEME
  • 21- TARIM VE HAYVANCILIK İŞLETMELERİ

    Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklenmesi Programı kapsamında birçok üreticilerimize makine-teçhizat ve hibe destekleri sağlanmıştır.

    Ekonomik yatırımlar kapsamında 2011-2014 arasında 70 proje için 47 Milyon TL yatırıma 18 Milyon TL hibe desteği sağlanmış olup 928 kişilik istihdam oluşturulmuştur. 2015 yılında ise bu kapsamda 144 proje kabul edilmiş olup 188 milyon TL yatırıma 86 milyon TL hibe destek sağlanması planlanmıştır.

    Ayrıca 2011’den itibaren İzmir’de üreticilere toplam 880 Milyon TL tarımsal destek sağlanmış olup, 2002-2014 arasında İzmir’deki tarımsal destek ödemesi 2.1 Milyar TL’ye ulaşmıştır.

  • 22- KEMALPAŞA LOJİSTİK MERKEZİ
    • Ekim 2012 tarihinde yer teslimi yapılarak işe başlanmıştır.
    • Kemalpaşa Organize Sanayi Bölgesi Demiryoluna bağlantı çalışmaları devam etmektedir.
    • Bugüne kadar 29.5 Milyon TL harcanarak altyapı çalışmaları tamamlanmış ve geçici kabulü yapılmıştır.
    • AYGMtarafından üst yapı ihale çalışmaları devam etmektedir. 2015 yılı ödeneği 45.123.000 TL olarak belirlenmiştir.
  • 23-ŞEHİR YENİLEME PROJESİ
  • 24. TIPKENT
    • İzmir Bayraklı Entegre Sağlık Kampüsü Projesinin temeli 12 Mart 2014’de atılmıştır.
    • Toplam 2.060 yatak kapasiteli ve Yatırım tutarı toplam 1.6 Milyar TL’dir.
    • 715 yataklı Genel Hastane,
    • 424 yataklı Kadın Doğum ve Çocuk Hastalıkları Hastanesi,
    • 380 yataklı Kardiyovasküler Cerrahi Hastanesi,
    • 141 yataklı Onkoloji Hastanesi,
    • 300 yataklı Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Hastanesi
    • 100 yataklı Yüksek Güvenlikli Adli Psikiyatri Hastanesi ile Hastane Kampüsü’nü destekleyecek çeşitli fonksiyonları kapsamaktadır
  • 25. ADNAN MENDERES YENİ İÇ HATLAR TERMİNALİ
    • Yatırım tutarı 250 milyon Euro
    • 21 ayda tamamlanmıştır.
    • Yeni İç Hatlar terminali 20 Milyon Yolcu / Yıl Kapasitelidir.
    • 210.000 m2 İnşaat alanına sahiptir.
    • Türkiye’nin en büyük iç hatlar terminali olarak Mart ayında hizmete verilmiştir.
  • 26. VECİHİ HÜRKUŞ HAVALİMANI
  • 27. DİJİTAL TARİH KÜTÜPHANESİ
  • 28. DİJİTAL ARŞİV KENT
  • 29. E-TİCARET ÜSSÜ İZMİR
    • Ürünlerinin tanıtım ve satışını Türkiye çapında gerçekleştirmek isteyen ancak teknolojik altyapı ve bilgisi olmadığından gerçekleştiremeyen küçük ve orta ölçekli işletmelerin ürünlerinin satışının yapılması amacıyla Mayıs 2012 tarihinde Türkiye'nin ilk 3 boyutlu sanal Alışveriş Merkezi olan e-PTT AVM hizmete sunulmuş ve İzmir’den Kobiler bu projeye entegre edilerek ürünlerinin internet üzerinden satışa çıkartılması sağlanmıştır.
    • Yaklaşık 600 tedarikçi ile faaliyet gösterilmekte olup toplam üye sayısı 350 bini geçmiştir.
    • Ayrıca diğer e-ticaret firmalarının İzmir’de konumlanmasını cazip kılmak ve sektörü güçlendirilmek amacıyla meslek odalarıyla görüşmeler devam etmektedir.
  • 30. BİLİŞİM VE ARGE ŞEHRİ
  • 31. BİLİŞİM DESTEKLİ YAŞAM
  • 32. ÖĞRENCİ YAŞAM MERKEZİ

    İzmir Yurt kapasitesi; 2002 yılında 7.096 idi. Şimdi ise 14.200’e yükseltildi. 2 katına çıktı. 2023 hedefimiz ise 35 bin

    • Buca’da yapılan 1.360 kişilik kız yurdu inşaatı bitti ve Ocak ayında hizmete girmiştir.
    • Bayındır’da 300 kişilik yurdun inşaatı bitmek üzere.
    • Bergama'da 500 kişilik yurdun projesi bitmiş ve ihale edilmek üzereydi. Ancak yer değişikliği yapıldığı için gecikme oldu. 10 dönümlük alanda yeni imar planı yapıldı. Proje ve ödeneği hazır ihaleye çıkılmak için Genel Müdürlükten talimat bekleniyor.
    • Urla’da yapılacak 960 kişilik yurdun projesi tamamlanmak üzereydi yetki ve ödenek IYTE’e verilmişti. IYTE yürütüyordu ancak 1 yıl sonra bunu yapamıyoruz dediler. Proje hazırlama süreci şimdi Çevre Şehircilik Bakanlığı’na devredildi.
    • Bornova'da toplamda 4.600 kapasiteli yurdun proje çalışmaları devam ediyor. Proje Toki tarafından yapılmaktadır. Eskiden Avan proje üzerinden inşaata başlıyordu. Ama artık asıl projenin bitmesiyle inşaata başlanacak.
    • Çiğli’de Katip Çelebi Üniversitesi içinde 1.080 kişilik kız yurdu Ocak 15’te hizmete girecekti. Ancak firma yetiştiremedi. (YİD, KYK kiralıyor)
    • Ayrıca Çiğli’de 1.150 kapasite, Buca’da toplamda 520 kapasite, Gaziemir’de 234 kapasite, Bornova’da 480 kapasitelik yurt kiralık olarak öğrencilerin hizmetine sunulmuştur.
  • 33. ENGELSİZ YAŞAM

    Görme engelli vatandaşlarımızın bağımsız hareket olanağına kavuşarak sosyal yaşamda daha fazla yer alabilmeleri ve yaşam şartlarını kolaylaştırabilmeleri için tasarlanan “Gören GÖZ” cihazı UDH Bakanlığı Evrensel Hizmet fonundan finanse edilerek vatandaşlarımıza bedelsiz olarak dağıtılmıştır.

  • 34. DENİZ ÜRÜNLERİ BORSASI
  • 35. OLİMPİK STADYUMLAR
    • Kuzey’de Karşıyaka ve Güney’de Göztepe’ye 15 bin kişi kapasiteli iki stadın ihalesi TOKİ tarafından Ocak 2014 tarihinde yapılmıştır.
    • Karşıyaka stadı için ilk kazma geçen hafta vuruldu. kepçelerle eski İlçe Stadı'ndaki tribünlerin yıkımına başladı.